Ustaw stronę jako startową
Dodaj stronę do ulubionych

    

     

 
Audi 80 79' na swoje czasy było bardzo dobrym autem. Wyróżniało się swoją sylwetką spośród innych tego typu aut. Wygodnie mieściło 4 osoby, z tyłu było dosyć miejsca na nogi, nawet dla wysokich pasażerów. Jego następca - popularne jajko, a póżniej model B4 nie mogły się już pochwalić taką ilością miejsca na tylnej kanapie.
Deska rozdzielcza jak na owe czasy była bardzo rozbudowana. I znowu potwierdza się stara prawda, że Audi potrafi projektować bardzo funkcjonalne, ergonomiczne i zarazem estetyczne wnętrza w swoich pojazdach. Wszystkie potrzebne przełączniki były w zasięgu ręki, także obsługa radia nie stanowiła problemu. W wersjach GLX w standardzie był montowany obrotomierz, wskaźnik ekonomicznej jazdy, przednie halogeny przeciwmgielne. W lepszych wersjach można było otrzymać podgrzewane przednie fotele, elektryczne szyby i lusterka, automatyczną skrzynię biegów (przeważnie na rynku amerykańskim). Silniki były też różne. Od 1.3 poprzez różne wersje 1.6, do 1.9 5E.
W 1986 roku zadebiutował nowy model A 80 o bardzo opływowym i zaokrąglonym nadwoziu. Od razu przyjął się na rynku i stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli koncernu. Nadwozie nawet dzisiaj nic nie stracilo ze swojego uroku. Audi 80 B3 (bo taka była nazwa wewnątrz firmy) otworzyło nowy rozdział w dziejach koncernu. Po dosyć kanciastych sylwetkach innych modeli nastąpił zwrot w kierunku większego zaokrąglenia nadwozia (dzisiaj natomiast daje się zauważyć kierunek odwrotny).

 
Audi A8

Luksusowa limuzyna wyższej klasy z firmy Audi, zaprezentowana poraz pierwszy w 1994 roku nosi oznaczenie A8.
Po niewielkiej modyfikacji przeprowadzonej pod koniec 1998 roku pojazd oferowany jest nadal bez większych zmian.
Model A8 był pierwszym i do dziś pozostaje jednym z nielicznych na świecie, seryjnie produkowanych pojazdów dysponujących aluminiowym nadwoziem, wykonanym wg. technologii zwanej Space Frame.
Podobnie jak nadwozie, obecnie również elementy zawieszenia pojazdu wykonane zostały ze stopów aluminium.
Limuzyna ta dysponuje seryjnie pakietem elektronicznych urządzeń zwiększającym bezpieczeństwo jazdy oraz systemem bocznych poduszek powietrznych, uzupełnionych o tzw. boczną kurtynę powietrzną.
Komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz poziom wyposażenia modelu A8 nie ustępuje teraz standardom stosowanym w najdroższych limuzynach renomowanych marek.
Czołowa wersja oznaczona symbolem A8L dysponuje nadwoziem przedłużonym w stosunku do wersji standardowej o 13 cm.
Pojazd ten seryjnie wyposażony jest w układ napędowy Quattro oraz silnik V8-4.2 litra lub w dość niekonwencjonalny silnik W12.
Ta ostatnia jednostka o 12 cylindrach, objętosci 6.0 litra o mocy 420 KM powstała w wyniku połączenia dwóch silników znanej serii VR6 i stanowi obecnie najmocniejsze źródło napędu wśród niemieckich limuzyn.
W grupie tego typu pojazdów obecnie jedynie model Audi A8 dysponuje układem napędowym czterech kół.

Audi a 8 wiecej info znajdziesz tu.

 Audi TT:

Po raz pierwszy prototyp Audi TT, coupé o niezwykłych opływowych kształtach, można było zobaczyć na IAA we Frankfurcie, we wrześniu 1995 roku. w tym samym roku na Tokyo Motor Show pokazano TT Roadstera o niemal identycznej stylistyce. Oficjalna premiera seryjnego TT Coupé nastąpiła po przeszło trzech latach, na paryskim Mondial d'Automobile 1998, zaś TT Roadstera w Genewie, w marcu 1999 roku. Oba modele są niemal identyczne jak prototypy, które uważano za bardzo odważnie stylizowane. Ich produkcję uruchomiono w węgierskiej fabryce Audi. Dzięki temu stało się możliwe obniżenie kosztów. Podstawowe wersje są napędzane silnikiem o mocy 180 KM, a najmocniejsze TT Quattro z napędem na cztery koła, 225-konnym biturbo, współpracującym z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Oba silniki są czterocylindrowe i mają pojemność skokową 1,8 l. Niezwykła stylistyka modelu TT znajduje swój wyraz także we wnętrzu samochodu. w oczy rzucają się tu aluminiowe wstawki i użycie skórzanej tapicerki o kontrastowych barwach. Auto jest wyposażone jedynie w dwa fotele, z tyłu na skromnej kanapce mogą znaleźć miejsce najwyżej dzieci, i to tylko w czasie jazdy na krótkich dystansach. Zupełnie od początku skonstruowano napęd na cztery koła stosowany w modelach Quattro. Zastosowano w nim uruchamiane hydraulicznie i elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe, rozdzielające moc między przednią i tylną oś, zależnie od poślizgu kół.

Wersja studyjna Audi TT pokazana na salonie German Motor Show w 1995 roku 
została przyjęta entuzjastycznie, i to nie tylko ze względu na przejrzystość formy. 
Zdarza się raczej rzadko, że produkcja seryjna samochodu jest wierna modelowi 
studyjnemu. Audi TT jest pod tym względem wyjątkiem. Dopiero przy bliższych 
oględzinach różnice zaczynają być zauważalne.Tył samochodu został nieznacznie
wydłużony, a zamiast szerokich słupków tylnych wprowadzono obecnie
trójkątne szyby.

                           


Oficjalna strona Audi Polska:

www.audi.pl


Oficjalna strona audi:

www.audi.com

Copyright 2016 All Rights Reserved© Kamil Brzezinski